{"id":6,"date":"2016-11-07T11:40:42","date_gmt":"2016-11-07T11:40:42","guid":{"rendered":"https:\/\/edgeca.se\/?page_id=6"},"modified":"2020-01-31T09:29:50","modified_gmt":"2020-01-31T09:29:50","slug":"valkommen-till-edeca-se","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/edgeca.se\/","title":{"rendered":"V\u00e4lkommen till edeca.se"},"content":{"rendered":"
Vi \u00e4r ett f\u00f6retag som sysslar med olika sorters IT-tj\u00e4nster. P\u00e5 edeca.se har vi en beg\u00e5vad och engagerad personalgrupp som kommer att g\u00f6ra sitt b\u00e4sta f\u00f6r att matcha dina krav och f\u00f6rv\u00e4ntningar. Om du undrar vilka sorters tj\u00e4nster vi har att erbjuda dig, ta dig en titt p\u00e5 punkterna nedanf\u00f6r. H\u00e4r skriver vi ocks\u00e5 lite om de olika slags tj\u00e4nsterna och f\u00f6rklarar hur de skiljer sig fr\u00e5n varandra. I stora drag kan man dela upp v\u00e5ra tj\u00e4nster i den h\u00e4r branschen i tre olika kategorier: programmering<\/a> spelutveckling<\/a> och webbdesign<\/a>. Om du har n\u00e5gra fr\u00e5gor, tveka inte att kontakta oss!<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Programmering handlar om att ge instruktioner till en dator s\u00e5 att den kan utf\u00f6ra ett visst arbete. Programmering \u00e4r kort f\u00f6r ordet programvaruutveckling och en programmerare skriver inte instruktionerna p\u00e5 vanligt spr\u00e5k utan anv\u00e4nder sig av s\u00e5 kallat programspr\u00e5k. Man anv\u00e4nder sig av olika programspr\u00e5k beroende p\u00e5 vilket avst\u00e5nd till h\u00e5rdvaran niv\u00e5n ligger p\u00e5. De En maskin kan inte l\u00e4sa vanligt programspr\u00e5k utan detta m\u00e5ste i sin tur \u00f6vers\u00e4ttas till maskinkod. <\/span><\/p>\n Programmering och design anv\u00e4nds ocks\u00e5 n\u00e4r man tillverkar datorspel och konsolspel osv. F\u00f6rst designas spelet och spelregler utformas. Sedan tillverkas figurer, bakgrunder och \u00f6vriga redskap av modellerare. Sen \u00e4r det dags f\u00f6r programmerarna att dra sitt str\u00e5 till stacken. Som i vanlig programmering best\u00e4mmer sig programmeraren f\u00f6r vilket programspr\u00e5k som ska anv\u00e4ndas. Vid spelutveckling tar man h\u00e4nsyn till m\u00e5nga olika faktorer n\u00e4r man best\u00e4mmer programspr\u00e5k. Dessa faktorer inkluderar vilken typ av plattform spelet ska vara tillg\u00e4ngligt p\u00e5, hur fort spelet kommer att kunna k\u00f6ras, samt vilket spr\u00e5k som programmeraren har mest kunskaper inom.<\/span><\/p>\nProgrammering<\/span><\/h2>\n
Spelutveckling<\/span><\/h2>\n
Systemutveckling<\/span><\/h2>\n