{"id":70,"date":"2018-11-19T07:12:02","date_gmt":"2018-11-19T07:12:02","guid":{"rendered":"https:\/\/edgeca.se\/?page_id=70"},"modified":"2024-04-10T07:59:52","modified_gmt":"2024-04-10T07:59:52","slug":"it-tjanster-skapar-effektiva-mejl-for-din-spelsajt","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/edgeca.se\/it-tjanster-skapar-effektiva-mejl-for-din-spelsajt\/","title":{"rendered":"IT-tj\u00e4nster skapar effektiva mejl f\u00f6r din spelsajt"},"content":{"rendered":"

N\u00e4r reklam riktas mot m\u00e4nniskor \u00e4r det i f\u00f6rsta hand mycket viktigt att n\u00e5 ut. Vidare \u00e4r inneh\u00e5llet i reklamen avg\u00f6rande f\u00f6r att locka mottagaren. D\u00e4rf\u00f6r beh\u00f6ver texter formuleras p\u00e5 ett s\u00e4tt som ger l\u00e4saren en personlig koppling till texten. Att uppleva reklam som personlig \u00f6kar chanserna att l\u00e4saren unders\u00f6ker erbjudandet n\u00e4rmare. Ut\u00f6ver att mottagaren troligtvis lockas mer av reklamen, blir texten mer unik och minskar risken f\u00f6r att den hamnar i spam.<\/p>\n

Att inleda mail med personliga fraser<\/h2>\n

Unika inledningar och nyskapande ger mail som man kan f\u00e5 mycket v\u00e4rde i. M\u00e5nga sidor anv\u00e4nder redan anv\u00e4ndarens f\u00f6rnamn i h\u00e4lsningsfrasen. Att denna metod anv\u00e4nds frekvent och att m\u00e5nga nu har vetskap om att det enbart \u00e4r en programmering, g\u00f6r att de inte l\u00e4ngre upplevs som personliga. Exempel p\u00e5 inledningar kan best\u00e5 av sajtens b\u00e4sta erbjudande free spins erbjudande<\/a> , eller om personen har bes\u00f6kt sidan tidigare; ett erbjudande riktat mot vad personen redan bes\u00f6kt mest och verkar intresserad av.<\/p>\n

Tips att ta med i reklam<\/h2>\n

\"\"<\/p>\n

M\u00e4nniskor lockas av m\u00e5nga olika saker. Sp\u00e4nning, nyfikenhet och storvinster \u00e4r n\u00e5gra av dessa. Formulera d\u00e4rf\u00f6r texten p\u00e5 ett s\u00e4tt som framh\u00e4ver dessa k\u00e4nslor. Eftersom m\u00e4nniskor dagligen matas med reklam, beh\u00f6ver dessa kunna f\u00e5ngas vid f\u00f6rsta anblick och inte kr\u00e4va att mottagaren ska l\u00e4sa vidare. Skriv d\u00e4rf\u00f6r p\u00e5 ett kort och koncist s\u00e4tt samt framh\u00e4v den information som \u00e4r viktig att mottagaren ser genom exempelvis bilder eller animationer som f\u00e5ngar mottagarens uppm\u00e4rksamhet.<\/p>\n

Det \u00e4r ocks\u00e5 viktigt att komma ih\u00e5g betydelsen av en attraktiv design. V\u00e4lj d\u00e4rf\u00f6r f\u00e4rger, former och formalia med omsorg vid reklamutskick. Var noggrann med att g\u00f6ra reklamen enkel att f\u00f6rst\u00e5 och att sajten \u00e4r l\u00e4ttillg\u00e4nglig utifr\u00e5n reklamutskicket, exempelvis genom att l\u00e4gga in m\u00e5nga direktl\u00e4nkar till sajten som mottagaren avses g\u00e5 in p\u00e5. Hela mailet kan med f\u00f6rdel vara direktl\u00e4nkat s\u00e5 att mottagaren hittar till sajten oavsett var den klickar.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

N\u00e4r reklam riktas mot m\u00e4nniskor \u00e4r det i f\u00f6rsta hand mycket viktigt att n\u00e5 ut. Vidare \u00e4r inneh\u00e5llet i reklamen avg\u00f6rande f\u00f6r att locka mottagaren. D\u00e4rf\u00f6r beh\u00f6ver texter formuleras p\u00e5 ett s\u00e4tt som ger l\u00e4saren en personlig koppling till texten. Att uppleva reklam som personlig \u00f6kar chanserna att l\u00e4saren unders\u00f6ker erbjudandet n\u00e4rmare. Ut\u00f6ver att mottagaren […]<\/p>\n","protected":false},"author":282,"featured_media":69,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":[],"categories":[1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/70"}],"collection":[{"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/282"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=70"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/70\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":101,"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/70\/revisions\/101"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/69"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=70"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=70"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/edgeca.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=70"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}